A generációs táblázat egy olyan eszköz, amely segít
megérteni és bemutatni a különböző generációk jellemzőit, értékeit és
preferenciáit. Az ilyen táblázatok általában bemutatják, hogy melyik
generációhoz tartozó emberek melyik évtizedben születtek, valamint milyen
jellemzőkkel rendelkeznek. A generációs táblázat fontos segítséget nyújt a
marketing szakembereknek és a vállalatoknak is, hiszen segít megérteni az
adott generáció preferenciáit és viselkedését. Ezáltal könnyebben lehet
célzott marketing stratégiát kialakítani, ami jobban eléri a célcsoportot. Az
Y és Z generáció tagjai például általában digitális bennszülötteknek
tekinthetőek, akik nagyobb mértékben használják az online platformokat és a
mobiltelefonokat. Ezért őket olyan marketing stratégiával lehet megszólítani,
amelyek az online térre fókuszálnak. A generációs táblázat tehát nemcsak a
különböző korosztályok közötti különbségeket mutatja be, hanem segítséget
nyújt abban is, hogyan lehet ezeket az információkat hatékonyan felhasználni
üzleti vagy marketing célokra. Érdemes tehát figyelembe venni ezeket az
adatokat és felhasználni őket a célzott kommunikációban és
termékfejlesztésben.